martes, 4 de diciembre de 2012

Un conte amb titetelles

Els Ratolins


Pinxo: Hi havia una vegada una colla de ratolins que vivien en un arbre. Quan anaven a buscar menjar, sempre hi havia un ratolí, anomenat Gus, que menjava moltes llaminadures.
(En pinxo s’amaga i Gus menja)
Gus: Mmm... Quina gana que tenia! Que bo estava tot! Estic molt ple! (badalla) Quina son que tinc, me’n vaig a fer la migdiada.
Colla: Nois, nois, voleu anar a jugar al fet i amagat?
Colla: Si, si, tu la pares!!
(Surten corrents i s’amaguen)
Pinxo: Van anar passant els dies, i en Gus sempre feia el mateix, menjava i dormia, menjava i dormia, i poc a poc s’engreixava; fins que un dia..... (s’amaga)
Gus: Buaaah...!! Quant he dormit! Vaig a veure que trobo per menjar... (intenta passar pel forat) Ui, que passa? No puc sortir! Ajuda, ajuda nois, estic aquí, si us plau! (plora)
Granota: Ui hola! Què et passa? Per què plores?
Gus: Es que m’he quedat encallat i no se perquè no puc sortir...
Granota: Un moment... a veure si puc ajudar-te.
(Gus surt amb ajuda de la granota)
Gus: Moltes gràcies!
Granota: I que fas aquí tu sol? I els teus amics?
Gus: Els meus amics... Doncs estaran jugant... jo anava a buscar alguna cosa per menjar.
Granota: I tu, no jugues?
Gus: Es que hem canso molt ràpid i hem fa molta mandra...
Granota: Saps que això no està bé no? Que has de jugar? I si jugues et començaràs a trobar millor, faràs exercici, riuràs i et divertiràs amb els teus amics.
Gus: Si... tens raó, ja se... aniré a buscar-los! Ei nois, voleu jugar?
Colla: Hola Gus! Si vinga anem!
(juguen)
Pinxo: A les hores en Gus va aprendre que havia de menjar menys llaminadures i jugar més amb els seus amics, per divertir-se i estar molt sa.
Bet aquí un gos, bet aquí un gat, que aquest conte s’ha acabat!! 


No hay comentarios:

Publicar un comentario